søndag 30. november 2014

Julegavetips til små jenter


Det er sikkert mange der ute som lurer fælt på hva de skal kjøpe til en liten frøken som de kjenner! Så her kommer noen tips!


Her i huset har snart-treåringen dilla på det meste av smånips. Hun elsker vesker som hun kan putte ting nedi og dra det med seg rundt. Og hun putter gjerne veskene oppi dukkevogna si igjen, og triller rundt med en fullastet vogn. Disse små hestene har hun helt dilla på om dagen, og de dras med over alt. Ellers er jo gaver som lego/duplo, tegnesaker, dukkeklær, lekemat, "kjøkkenredskaper" og bøker alltid en slager.
Ja, og så er vel de fleste foreldre fornøyd med fornuftige gaver også, som penger på egen sparekonto, klær, utstyr og hjemmestrikk. Barna i dag lever jo stort sett i overflod, og får som oftest nok av leker til jul uansett!


Her i huset skal snart-treåringen få et dukkehus, type "Småland" fra Lundby i gave, og det med en hel del tilbehør også. Jeg gleder meg så utrolig mye til å gi det, og til å innrede det sammen med henne. Det er faktisk mulig at mor gleder seg mer enn hva hun selv hadde gjort dersom hun visste hva som ventet - hihi..


Det som er så fint med et dukkehus er jo at man kan kjøpe tilbehør til huset, hver gang det er bursdag/jul eller andre anledninger til å gi gaver i fremtiden. Det finnes så utrolig mye nips å få kjøpt, og du kan innrede hele huset som om det var et ordentlig hus. På Lundby sine sider får man masse tips til innredning, også til pynt og ting som man kan lage selv til huset. 

Hos oss har vi hatt sykedag igjen, og bare holdt oss innendørs. Storebror er helt slått ut, stakkars. Men jentene begynner heldigvis å bli i bedre form, og jeg satser på å kunne levere storesøster i barnehagen i morgen. Far i huset har dessverre måtte jobbe hele helgen, så mor har forsøkt så godt hun kan å holde fortet her, og få pyntet litt til jul i tillegg. Heldigvis var vi så heldige å få servert middag hos mormor og morfar, så da slapp jeg ihvertfall unna middagslagingen. Jeg mistenker at vi hadde satset på å få hele gjengen i bilen og kjørt til McDonalds dersom vi ikke hadde fått en invitasjon. Haha..

Tenk at det er 1. desember i morgen allerede, herlighet så fort tiden går. Jeg har faktisk planlagt en aldri så liten kalender for leserne mine i år også, og har mange fine premier på lur. Så det er verdt å titte innom!!

Og ja, innlegget er skrevet i samarbeid med Lundby. Tenk at storesøster har vært så heldig å få sponset et dukkehus!!


1 kommentar:

Kirsti sa...

Det dukkehuset syns jeg er så fint også. Tror faktisk lillemann hadde elsket det. Og det hadde jeg og. Tenk å kunne innrede det huset! Kanskje det havner under juletreet i år...